מתלבטים: קרינה וחומר

נתקלתם בשאלה בשיעורי הבית? קראתם משהו בספר הלימוד ואתם זקוקים לעזרה? קראתם משהו כאן באתר ואתם מבקשים עוד הבהרה? אתם רוצים המלצה לעוד ספר לימוד?
אתם מוזמנים לשאול על כל נושא הקשור ללימודי הנושא קרינה וחומר,  ואתם מוזמנים גם לענות לשאלות שנשאלו ע"י אחרים. המשיבים מתבקשים לציין האם הם מורים, תלמידים או אורחים.
התשובות בפורום זה יופיעו כלשונן, כפי שנכתבו. למערכת האתר אין כל אחריות על נכונות התשובות.

שימו לב: כותרת ההודעה מוגבלת באורכה. על הכותרת להיות תמציתית וקצרה.

הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק הודעה שנכתבה בצורה שאינה הולמת או הודעה שעלולה לפגוע באוכלוסיית משתמשי האתר.

לפני השימוש בפורום אתם מתבקשים לקרוא את "כללי השימוש בפורום".

הוסף נושא חדש
לעדי! ניסוח בעייתי בבגרות! היכנסו! תלמיד   | 09:49 24/06/2011
הי.
בשאלה בבוהר אני הבנתי שלא ניתן להעלות את האלקטרון מעבר לרמה 3 והגבלתי את האנרגיה של החלקיק הפוגע ב 12.75.
בפיתרונות אחרים ראיתי שכתבו שהאנרגיה גדולה מ 12.09 ללא חסם עליון.

גם אם אני צודק, אני חייב לציין שהניסוח ממש הכשיל ובוזבז המון זמן להבין את כוונת המשורר.
בעיקרון, בגלל שאמרו לצייר רק 3 רמות ראשונות, ולא להתייחס לרביעית, כנראה לא עניין אותם שנבדוק את החסם העליון-אבל זה לטעמי בושה שבבגרות נותנים דברים לא מדוייקים.

גם במכינקה-אמרו שירד אנרגיה של קפיץ, ונכון שלא השתמשו בנוסחה לאנרגיה בשאלה עם התנע, אבל היה ברור שצריך להבין שהאנרגיה הייתה אגורה בקפיץ.
זה גם בדיחה. למה להוריד את הנושא במיקוד ואחכ להתייחס אליו-גם אם זה בשולי ההבנה של הנושא.
אם היית תלמיד, ושם את עצמך בבחינה, ורואה 2 שאלות עם קפיץ-גם אם זה בשולי ההבנה של החומר-היית נלחץ!
לדעתי זה מחדל של משרד החינוך!
מאוד התאכזבתי.
תלמיד יקרCool עדי רוזן   | 10:40 24/06/2011
לתלמיד יור   | 17:03 24/06/2011
תודה על ההתיחסות אבל.... תלמיד   | 23:17 25/06/2011
לתלמיד יור   | 15:07 27/06/2011
שוב לתלמיד יור   | 15:13 27/06/2011
הוסף נושא חדש