מתלבטים: אלקטרומגנטיות

נתקלתם בשאלה בשיעורי הבית? קראתם משהו בספר הלימוד ואתם זקוקים לעזרה? קראתם משהו כאן באתר ואתם מבקשים עוד הבהרה? אתם רוצים המלצה לעוד ספר לימוד?
אתם מוזמנים לשאול על כל נושא הקשור ללימודי הנושא אלקטרומגנטיות,  ואתם מוזמנים גם לענות לשאלות שנשאלו ע"י אחרים. המשיבים מתבקשים לציין האם הם מורים, תלמידים או אורחים.
התשובות בפורום זה יופיעו כלשונן, כפי שנכתבו. למערכת האתר אין כל אחריות על נכונות התשובות.

שימו לב: כותרת ההודעה מוגבלת באורכה. על הכותרת להיות תמציתית וקצרה.

הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק הודעה שנכתבה בצורה שאינה הולמת או הודעה שעלולה לפגוע באוכלוסיית משתמשי האתר.

לפני השימוש בפורום אתם מתבקשים לקרוא את "כללי השימוש בפורום".

הוסף נושא חדש
שאלה בנוגע לבגרות שהייתה בחשמל, אשמח אם מורה יענה. מנוי   | 21:20 16/05/2012
הלך עליך בן אדם אני   | 10:29 17/05/2012
מאיפה הבאת את זה? מנוי   | 10:33 17/05/2012
הסתכלתי גם על המבחן וגם על הפתרון ביואל גבעCool לירז צרפתי   | 15:06 17/05/2012
תודה על התשובה! מנוי   | 17:12 17/05/2012
אתה יכול לקרוא ראיון איתי בעמוד הראשי של האתרחיוך לירז צרפתי   | 12:35 18/05/2012
http://62.90.118.184/Index.asp?ArticleID=3539&CategoryID=1094

זה קישור ישיר אתה יכול להעתיק אותו לשורת הכתובות.

זה עונה על השאלה אם אני מורה או שאני תלמיד.

שאלה 3
קודם כל אנרגיה לא נופלת אנרגיה עוברת.
מפל מתח הוא נופל אז בהקשר של מתח משתמשים במושג נופל.
אני לא יודע למה בתשובה שלך לא העתקת את הביטוי מהשאלה בשאלה רשום עוברת.

עכשיו התייחסת לתיילים דבר שכותבי הבחינה לא התייחסו אליו בשאלה כלומר לא רשמו מפורשות שהתיילים אידאליים למרות שמניסוח השאלה רואים שמכוונים להתנגדות הפנימית של השאלה.
או יותר נכון אולי כותבי הבחינה כיוונו גם לזה בבחינה ובעצם התשובה של יואל גבע לא שלמה.

אז זה בעצם לא על אותו רעיון כי בהודעה הקודמת שלך לא ציינת מפורשות כמו כאן את התיילים.

מצד שני בתשובתך גם רשמת כולל האמפרמטר אז החלק הזה לא נכון.

אם רשמת בבחינה עצמה רק:
"האנרגיה לא תיפול כולה על הנגד המשתנה מאחר שבמערכת חשמלית האנרגיה מתפזרת לכל רכיבי המעגל."

אז בעצם הטעית אותי עכשיו כי אחרי הנקודתיים בפירוט רשום במפורש כולל האת האמפר-מטר והתיילים לא רשום שזה לא חלק מהתשובה ולכן כך עניתי אבל ליתר ביטחון אני גם מתייחס אם לא רשמת את זה בתשובה.

אז אם רשמת כך רשמת בעצם ביטוי שהוא נכון לגבי כל מעגל.

אז זו תשובה שיכולה להתקבל.

בהודעה הראשונה שלך רשמת:
"חלק מהאנרגיה נאבדת בשאר רכיבי המערכת , האמפר מטר...."

עכשיו הבודק יכול לכעוס עלייך מאוד.
שהרי למדת שאנרגיה לא נאבדת,הרי יש חוק שימור אנרגיה לא?
אולי אנרגיה "מתבזבזת" על חום אך לא נראה לא שהיא נאבדת,מסכים?
שים לב שגם ביואל גבע השתמשו במונח מתבזבזת וגם הם שמו אותו בתוך "גרשיים".

לפי 2 התשובות שרשמת כאן ומקודם אני מבין שאת האמפרמטר בשניהם ציינת מפורשות אז על כך ירדו נקודות כי ציינו שהוא אידיאלי.

התיילים זה רעיון מאוד מחוכם כי שכחו להתייחס לזה בבחינה ובזה אתה צודק.
או יותר נכון אולי כיוונו גם לזה בבחינה ובעצם התשובה של יואל גבע לא שלמה.

אבל אני מניח שכבר הבנת שמאוד ציפו שתתייחס להתנגדות הפנימית.

עכשיו לגבי שאלה 1
אני מניח שפתרת בסדר שבהן מופיעות השאלות את השאלות למחברת הבחינה.
כלומר במחברת הבחינה פתרון של שאלה 1 מופיע לפני 3.
כי אם נחשוב לרגע ונהיה בראש של הבוחן אם רשמת בשאלה 3 שאנרגיה נאבדת ולאחר מכאן בא הפתרון של שאלה 1 (כלומר במחברת הבחינה שלך פתרת קודם את 3 ואחרי זה את 1) הוא יכול לחשוב שיש לך בעיה בהבנת המושג אנרגיה.

כי פעם אתה רושם אנרגיה נאבדת (כמו בהודעתך הראשונה) ואחרי זה באנרגיה כללית רושם מינוס.

כי בלי זה לדוגמה אז הוא יכול לחשוב טוב אולי בטעות הוא רשם מינוס (-) במקום פלוס (+) ואז לא להוריד נקודה או אולי לא מורידים בכלל נקודות על כך.
ואז זו טעות נגררת לסעיף ד'' ובסעיף ד'' כבר הסכמנו שלא יורידו נקודות.

סיכום:
אם במחברת הבחינה רשום פתרון שאלה 1 ואחריה פתרון שאלה 3 ובמחברת הבחינה לא רשום אנרגיה נאבדת וגם לא רשום כמו בהודעת הראשונה שהאנרגיה הפוטנציאלית פועלת נגד כיוון המהירות אז יכול להיות שלא יורידו לך בכלל נקודות בסעיפים ג'' וד'' אם הבוחן יחשוב שסתם רשמת מינוס במקום פלוס.

בשאלה 3 עדיין לא הבנתי מה רשמת במדויק במחברת הבחינה אז יש לך כמה אופציות.

מקווה שזה עזר לך.
הוסף נושא חדש