מהרהרים בפיזיקה

מהרהרים בפיזיקה

הפיזיקה היא אחת מאבני היסוד של כל ענפי המדע והטכנולוגיה ומכאן שהיא גם המפתח להבנת העולם בו אנו חיים. הביטו סביבכם, הפיזיקה נמצאת בכל מקום.
כאן המקום לשאול שאלות בכל נושא בפיזיקה שאינו חלק מתוכנית הלימודים ולא פחות מעניין: "האם גודלו של וקטור הוא סקלר?", "מה תפקיד הסוגריים המרובעות [ ] בכתיבת יחידות?"

שימו לב: כותרת ההודעה מוגבלת באורכה. על הכותרת להיות תמציתית וקצרה.

הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק הודעה שנכתבה בצורה שאינה הולמת או הודעה שעלולה לפגוע באוכלוסיית משתמשי האתר.

לפני השימוש בפורום אתם מתבקשים לקרוא את "כללי השימוש בפורום".
 
הוסף נושא חדש
יחידות מיכאל בהר   | 12:47 26/01/2014
ישנה גישת לימוד אשר דוגלת בפתרון בעיות פיזיקליות על ידי יחידות מידה.
לדוגמא אם ברצוני לחשב כוח הנובע החוק קולון.
קודם אני מבין כי אני מחפש כוח כלומר יחידות ניוטון או יתר מכך יחידות של מסה כפול אורך חלקי זמן בריבוע.
ואז ניגשים לפיתרון, בנוסחה מציבים את המטענים המרחק והקבוע. ליד כל גודל מציבים גם את היחידות שלו ומראים בדרך כי היחידות מצתמצמות ליחידות הכוח. זה לא מובן מאיליו מאחר ויש לנו יחידות של קולון בנוסחה ובסיום אין. היתרון בשיטה זו שהיא מלמד ומסבירה את הנוסחה באופן עמוק יותר ויותר מכך היא מאפשרת לנו לבדוק האם צדקנו בתשובה על ידי בדיקה האם אכן הגענו ליחידות כוח ולא לכל דבר אחר.

הגישה הנורמטיבית אומרת תציב תחשב ובסוף תוסיף את היחידות שאתה יודע שצריכים להיות לפי השאלה. כלומר במקרה שלנו להוסיף בסוף ניטון.

אני מוצא כי ברגע שגישה הראשונה מיושמת היא גוררת חשיבה עמוקה יותר בפיתרון התרגיל וכמו כן חיסכון של טעויות רבות.

נאמר לי כי באם אכתוב את היחידות גם בדרך ולא רק בפיתרון ועוד יותר מזה אם אצמצם לדוגמא מטר במכנה עם מטר במונה משרד החינוך בבגרות יוריד לי ניקוד .
רציתי לדעת האם הדבר נכון???
תודה מיכאל
משרד החינוך לא יוריד לך נקודות בבגרות עדי רוזן   | 21:08 26/01/2014
הוסף נושא חדש